dilluns, d’octubre 05, 2009

El festí de Babette



Reconec que sabia de l'exitència d'aquesta obra per la versió fílmica -que no he vist-; però l'altre dia vagarejant per una de les biblioteques, el vai' veure i en aquell moment vaig sentir unes ganes ingents de llegir-lo.

és una novel·la breu, es llegeix en molt poqueta estona. no és d'aquells llibres dels que en vols més, perquè és tancat i saps que és això el que l'autora, Isak Dinesen, volia explicar.

és la història d'un festí en homenatge a un degà religiós; i com les persones relacionades ho són. Emperò, el tema central és el destí. Aquest destí que es plega davant nostre i ens fa travessar viaranys estranys. Un destí que quan mirem cap al passat no serà res del que haguéssim imaginat; i si mirem cap endavant, per molt que somiem se'ns fa difícil imaginar-lo.

crec que és una interessant novel·la.

P.S.: ara tinc ganes de veure la versió fílimica; i, sobretot, de llegir més coses d'ella.

2 comentaris:

  1. Pot ésser interessant. De fet, no acabaríem mai de dir el mateix i de llegir i llegir...la llista interminable es fa infinita.

    Espero que gaudeixis del llibre que t'he deixat.

    ResponElimina
  2. Jo vaig veure-la d`estrena al cinema fa anys i recordo que quan vaig veure que a la "guia del Ocio" dins de les classificacions que fan (ciència ficció, drama...) va posar "gastronòmica" vvaig pensar queeren els de la Guia una mica talosos. Temps després vaig llegir que en realitat Dinesen la va escriure per una revista gastronòmica.

    De fet, quan algú de talent escriu ni que sigui una nimietat, la nimietat te lalçada d'obra d'art.

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"