dimarts, de juliol 21, 2009

El paciente inglés



a principis del mes de març de l'any 1997 vaig ser una de les moltes persones captivades per una grandíssima pel·lícula: The English Patient. Recordo la tarda en que anàrem uns quants companys i comapnyes a verure-la al cinema; fou pocs dies abans de marxar de viatge. Aquell viatge del que hauria hagut de sorgir un "mític" relat. (el concepte mític cal aplicar-ho al fet que durant molt de temps, encara avui dia, és una eterna promesa; no arriba a tant, si més no en públic, la meva "pedanteria") Doncs fins i tot aqueix relat s'iniciava amb el visionat d'aquesta pel·lícula. Han passat dotze anys i recordo la idea principal de la història i alguna imatge (i com no, el concepte de la "sinoide vascular").

recordo que es parlava de lo difícil que era transportar la novel·la (obra de Michael Ondaatje) fins la pantalla; que el llibre era una obra difícil, però molt interessant. Ara puc afirmar-ho. És un llibre recomanable; no és una lectura fàcil, ja que demana que estiguis molt pendent, la narració no és normalment linial: es basa en flashbascks que tenen més d'un eprsonatge. Tot i això, permet que et vagis enfonsant en la seva xarxa i que no vulguis sortir del desert. M'ha agradat molt, m'ha captivat (i no era gens fàcil, pensant que el meu cap tenia molt motius per distreure's).

us recomano la seva lectura; jo he gaudit molt, i ara espero recuperar el plaer del visionat de l'adaptació durant aquestes vacances que gairebé truquen a la porta.



un link de la novel·la aquí (consulteu condicions legals)

1 comentari:

  1. M'agrada la portada del llibre, aquests grocs i taronges desèrtics i l'horitzó, tot plegat transmet silenci i pau.

    Ni l'he llegit ni l'he vist, potser aquest estiu...

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"