dimecres, de setembre 09, 2009

la llavor del plaer



Aquests dies continuo amb la lectura de La passió segons Renée Vivien de Maria-Mercè Marçal. Sols puc dir que, tal i com era previsible, m'està agradant molt. No és una lectura fàcil; però havent gaudit de l'art de la ploma que ella tenia -una de les millors poetesses de la literatura universal- és fàcil comprendre que una obra novel·lada per ella havia d'ésser un delit pels sentits.

Fa uns dies, vai' deixar un fragment (l'enyor) i avui necessito deixar-vos un altre. En aquest fragment Kerimée rememora una trobada amb Renée:

S'ha alçat de terra un moment per anar a atiar el foc i, aleshores quan l'he vist dreta davant meu, m'he adonat dels seus pits menuts sota la seda i he tingut el deler de sentir la seva frescor de rosa silvestre, d'atrapar entre les dents el seu botonet tibant. El record, vivament trenat amb la presència, m'ha fet endevinar tot el seu cos, sota els plecs de la roba. I el desig m'ha arrossegat deliri enllà. I m'he arrapat ben fort al cos d'ella, per no perdre'm, per no perdre-la. El seu cos, que és com un jardí blanc i rosat i tebi de llet i de vi. I l'he trobat a ella i m'he trobat a mi en els racons més amagats, i en aquella flor secreta, d'un or pàl·lidament rosa, on els meus llavis han deixat la llavor del plaer.

la imatge és el quadre de Gustave Courbet El Somni que es troba a Musée du Petit Palais. París. L'any passat el vai' poder veure en viu i en directe en una retrospectiva de la seva obra; i em va venir al cap ahir mentre llegia aquest fragment. Potser també hauríem pogut adjuntar L'origen del món, del mateix autor; però ho deixarem per una altra vegada.

*

4 comentaris:

  1. jeje era una brometa, tot i que penso absolutament el que he escrit anteriorment.


    És magnífica aquesta dona -ho era i ho serà sempre-. És d'aquelles persones que transformen les paraules en ART, les escrigui en forma de vers o prosa.

    M'ha agradat molt el fragment: fa estremir. Tinc moltes ganes que em passis EL llibre que et vaig regalar per acabar de conèixer-la.
    Segurament serà el següent que llegiré perquè ja no puc esperar més.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. m'encates (en tots els sentits, i les teves brometes també).

    la veritat és que sí, que tota la seva obra és sublim.

    Llengua abolida està esperant que l'agafis i La passió segons Renée Vivien a que l'acabi perquè puguis llegir-lo. Raó de cos, ja el tindrem, que també l'has de llegir.

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"