dimecres, de juny 03, 2009

un llibre sense acabar?


és lícit deixar un llibre sense acabar de llegir? Ho heu fet mai?

confessaré els pecats; si la memòria no em falla, sols hi ha un llibre que no hagi acabat -de fet, oficialment fa anys que el tinc esperant el seu moment-. Emperò, n'hi hagut uns quants que s'han fet durs i que desitjaves que arribés el final per no haver de tornar. Recordo un en especial que em va costar força quan era jove; però em tingut problemes amb més d'un.

Dic tot això perquè el llibre que estic llegint ara mateix se'm fa ferragós i no acabo de trobar-li la distracció ni el gaudi; i això que li havia posat certes ganes per lo desconegut i allò de "què troabrem?" Li he donat unes quantes pàgines més (ara dex portar el 25%) però no sé si podrem millorar gaire...

Si un llibre és un amic que ens espera, abandonar-lo seria com aquella amistat que podia haver esdeningut però no quallà...? Si és una ànima oberta que ens parla, seria el savi consell que no vàrem voler escoltar...? Si és un viatge per fer, seria abandonar-lo en l'últim moment en una estació per una altra oferta...? Si cada llibre té una lliçó per ensenyar-nos, seria la classe a la que vam fer kampana...?

És un crim no acabar un llibre?

4 comentaris:

  1. Hola MrTorture,

    Hi ha gent que aconsegueix deixar un llibre a les quatre pàgines. Dic aconsegueix perquè a mi em costa moltíssim deixar-los. Sempre em dic que cal acabar-lo sencer per jutjar-lo. Jo no he deixat mai un llibre per llegir, però ho dic amb una mica de malestar, perquè en algun cas m'he empassat alguna castanya de llibre que no millorà en cap moment de la seva lectura.

    Salutacions,

    ResponElimina
  2. de et, no l'he deixat, encara. tot i que, de vegades, després de l'esforç un pensa, i per què no el vai' deixar abans?

    tot i que també és cert, que jo no podria fer com aquesta gent que llegeix "quatre pàgines" i decideix si segueix o no. Moltes vegades, cal deixar un cert temps perquè el llibre eclosioni.

    La majoria de gent lectora que conec també és del parer de tractar de mantenir la lectura fins el final; tot i que sempre s'han trobat amb excepcions.

    (gràcies per la visita i el comentari)

    ResponElimina
  3. Uiii... doncs jo sóc la xunga del post. Jo sóc del parer que quan un llibre se't fa pesat fins el punt de plantejar-te per què l'obres, i fer-ho amb un sentiment de "vinga, som-hi que cal fer-ho", és moment de deixar-lo. Perquè llegim perquè ens agrada, però no cal aguantar lectures que ens cansen i que se'ns fan carregoses. Oi que quan escoltem música i de cop i volta trobem que el CD que hem posat no ens agrada gens o no ens ve de gust canviem el CD? Doncs jo no veig per què no podem deixar un llibre sense acabar. És veritat que potser ens n'agradaria un tros, però quan un autor ens fa suar massa, trobo que acabar-lo per un sentiment d'obligació és inútil i no aporta més que l'autoritat per dir que l'has llegit de pe a pa i que res de res.

    (Ei, però trobar-te amb llibres tan infumables sol passar poc. La majoria de llibres, sense ser gaire especials ni extraordinàriament bons, solen passar bé i regalar bons instants de lectura.)

    ResponElimina
  4. és cert que, per sort, un ensopega poques vegades amb un llibre que volem abandonar; tal vegada sí fóra més lògic, pràctic i aconsellable deixar-ho.

    ara per ara, amb el que estic, he decidit continuar; tot i que crec que no acabaré trobant res d'interessant -cada dia quan l'agafo penso: "va, potser avui gira la truita..." Ara ja he passat la meitat i et sents com, si ja he arribat fins aquí, acabem el camí... tot i que, per què?

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"