dilluns, de juny 22, 2009

Anna la de Teules Verdes



durant la passada setmana santa, TV3 va emetre una versió televisiva de la saga d'Anna la de Teules Verdes basada en les novel·les de la canadenca Lucy Maud Montgomery.



Val a dir que la Raquel s'enganxà a la sèrie i jo ho vai' fer de retruc. Al tornar vai' cercar el llibre a la biblio -vai' trobar sols el primer en català- i després que ella se'l llegís ara ho he fet jo.

La veritat és que el llibre és interessant. Ens narra la vida d'Anne Shirley, una òrfena adoptada pels germans Cuthbert -tot i que ells cercaven un nen- a Avonlea a la finctícia illa canadenca del Príncep Edward. Vuerem al llarg d'aquesta primera entrega com ella evoluciona dels 11 als 16 anys.

La novel·la, des de llavors considerada per jovenetes, és una novel·la lleugera, al estil del realisme de les Brönte però sense tant dur dramatisme. Té un lirisme senzill i una narrativa ràpida i directe. El personatge de l'Anne, tot i, o precissmanet, per la seva verborrea -i tots els seus estremiments- es fa estimar.

És una lectura entretinguda, per a passar l'estona. Crec que sí que és una interessant lectura per a persones joves i no tan joves.

Sembla ésser que Mark Twain digúé d'Anne Shirley que era la nena de ficció més estimada i encantadora des de l'immortal Alícia.


info de la wiki aquí

5 comentaris:

  1. a mi em va marcar la primera adolescència!

    ResponElimina
  2. saps on puc trobar akest llibre,i la seva continuació

    ResponElimina
  3. Aquest llibre el vaig llegir agafant-lo de la biblioteca (en el meu cas fou en alguna de la UAB), però si mires al catàleg de les de la Diputació

    http://sinera.diba.cat/

    http://sinera.diba.cat/search~S171*cat?/amontgomery/amontgomery/1,25,138,B/exact&FF=amontgomery+l+m&1,35/indexsort=-

    Espero que les trobis, són set novel·les.

    Bona lectura.

    ResponElimina
  4. És una història veritablement preciosa

    ResponElimina
  5. Ara el que ens tocaria és continuar llegint la saga (aprofitant que aquesta vegada no hem vist la reposició de la sèrie).

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"