divendres, d’abril 05, 2013

Qui no cauria sota la pregunta "Què és la poesia?"




Qui no cauria,
en apropar-se't
una bonica noia jove
somrient amb un halo de misteri
preguntant-te què és la poesia,
en la trampa
de Bécquer?
Qui no afirmaria,
convençut com un creient,
que ella és la poesia
rendint el castell
sens oposició?
El poeta
no definí la poesia,
generà un arma
de destrucció massiva de cors;
un plomós ariet
per enderrocar
les portes de la raó.
Hi ha preguntes
que no poden ésser plantejades,
no amb justícia guerrera;
és com aplicar la màgia
o cavalcar un drac
per combatre un exèrcit
amb l'únic estendard
de les paraules.
Preguntar què és la poesia
és condemnar l'oïdor
a un derrota en l'amor.


Natxo Barrau i Salguero
8/II/2013
Barcelona

font de les imatges: (cos i abisme)



3 comentaris:

  1. Quina relfexió més sublim. Cada dia escrius encara millor. Com t'ho fas? M'encanta.

    "Arma de destrucció massiva de cors... "


    "Preguntar què és la poesia
    és condemnar l'oïdor
    a un derrota en l'amor."

    Brutal!

    Felicitats, poeta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies (pronunciat tot enrojolat).

      Serà que les muses em visiten, i dec tenir la fortuna que són de les bones, i una companyia especial que em permet copsar-ho i plasmar-ho.

      Magnífic que et sembli una reflexió sublim (el que pot donar de sí un instant somniat reconvertit en poema!), i que siguis capaç de destacar uns versos.

      Em preguntaràs "què és la poesia?", ara?

      Elimina
  2. No em cal, tinc clar que poesia ets tu.

    :)

    ResponElimina

Dades personals

La meva foto
Bangor, Gwyned / Cymru, United Kingdom
mai m'ha agradat parlar de mi mateix, així que millor visiteu aquesta "definició"